Zmiana godzin pracy Urzędu

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 17 Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z 31 sierpnia 2018 r.:

  • 15 grudnia 2018 r. (sobota) będzie dniem pracy w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Opolu,
  • 24 grudnia 2018 r. (poniedziałek) będzie dniem wolnym dla pracowników tego Urzędu.

Przed wakacjami – co warto wiedzieć?

CO WARTO WIEDZIEĆ PRZED WAKACJAMI 2018

  • Co powinna zawierać umowa o świadczenie usług turystycznych ?

  1. Nie jest dozwolone zawarcie jej w żadnej innej postaci niż pisemnej;

  2. Musi być zapisana informacja kto jest organizatorem i podany numer jego wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych (który oznacza, że dany przedsiębiorca istnieje i może prowadzić działalność związaną ze świadczeniem usług turystycznych) oraz NIP, a także imię i nazwisko oraz pełnioną funkcję osoby, która w jego imieniu umowę podpisała;

  3. Miejsce pobytu lub trasę wycieczki;

  4. Czas trwania imprezy turystycznej;

  5. Program imprezy turystycznej obejmujący rodzaj, jakość i terminy oferowanych usług, w tym:

a) rodzaj, charakter i kategorię środka transportu oraz datę, godzinę, miejsce wyjazdu i planowanego powrotu,

b) położenie, rodzaj i kategorię obiektu hotelarskiego zgodnie z przepisami kraju pobytu lub opis wyposażenia obiektów niezaliczanych do rodzajów i kategorii,

c) ilość i rodzaj posiłków,

d) program zwiedzania i inne usługi wliczone w cenę imprezy turystycznej;

  1. Cenę imprezy turystycznej, wraz z wyszczególnieniem wszelkich koniecznych należności, podatków i opłat, jeżeli nie są one zawarte w cenie, oraz wyraźne sformułowanie okoliczności, które mogą spowodować podwyższenie ceny;

  2. Sposób zapłaty;

  3. Rodzaj i zakres ubezpieczenia turystów oraz nazwę i adres ubezpieczyciela;

  4. Informacje o terminie, w jakim biuro ma obowiązek powiadomić klienta o ewentualnym odwołaniu wyjazdu, o dacie ewentualnego przeniesienia uprawnień i obowiązków kupującego wycieczkę na inną osobę, a także o wymaganiach specjalnych uzgodnionych pomiędzy biurem a turystą;

  5. Klient powinien też wiedzieć o tym, jakie przepisy regulują kwestie umowy (oraz wynikające z nich konsekwencje prawne), a także jak i kiedy może złożyć reklamację, dlatego informacje o tym powinny także znaleźć się w umowie. 

    Czytaj więcej: Przed wakacjami – co warto wiedzieć?