Joomla! Open Source Content Management

  • Skocz do głównej treści strony
  • Skocz do menu nawigacyjnego i logowania

Nawigacja i wyszukiwanie

Nawigacja

Szukaj

Jesteś tutaj: Home

Menu

  • Strona główna
  • Postępowanie polubowne
  • Stały Sąd Polubowny
  • Inspektorat
  • Poradnik konsumenta
  • Kontrole
  • Kontakt
  • Inspektor Ochrony Danych
Platforma ODR. Internetowe rozstrzyganie sporów
UOKiK
Federacja Konsumentów
Biuletyn Informacji Publicznej  WIIH Opole
  • Ogłoszenia
  • Gościmy
infoliniakonsumencka
poradykonsumenckie
e-zakupy
Nast. karta

Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.

Strona główna

Kontrole paliw w 2017 roku

  • Drukuj
  • Email
Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 2,34 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych u wybranych losowo przedsiębiorców.
To minimalnie mniej niż w 2016 r.
Zastrzeżenia częściej dotyczyły oleju napędowego niż benzyn.

Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Inspekcja Handlowa sprawdza niemal wszystkie rodzaje paliw dostępnych na rynku: olej napędowy, benzyna, gaz LPG, biopaliwa. W czasie pierwszej kontroli w 2003 r. odsetek próbek paliw ciekłych niespełniających wymogów jakościowych wyniósł 30 proc. W kolejnych latach ilość stwierdzanych nieprawidłowości znacząco spadła i od 2015 r. utrzymuje się na poziomie poniżej 3 proc.
- W efekcie naszych kontroli z roku na rok poprawia się jakość paliw ciekłych w Polsce. W 2017 r. norm nie spełniało już tylko 2,34 proc. próbek benzyn i oleju napędowego pobranych na losowo wybranych stacjach benzynowych – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Kontrola jakości paliw ciekłych odbywa się dwutorowo. Po pierwsze, na stacjach wybranych losowo - wydaje się, że ten sposób typowania lepiej odzwierciedla rzeczywisty obraz jakości paliw w Polsce. Po drugie, IH sprawdza tych przedsiębiorców, wobec których były skargi lub informacje od organów ścigania albo u których poprzednie kontroli wykazały nieprawidłowości.

Stacje wybrane losowo

W przypadku losowo pobranych próbek paliw ciekłych w 2017 r. wymagań nie spełniało 2,34 proc. (rok wcześniej – 2,36 proc.). Podobnie jak w 2016 r., nieprawidłowości rzadziej dotyczyły benzyny (1,5 proc.) niż oleju napędowego (3,44 proc). Próba losowa była nieznacznie większa niż w poprzednim roku: łącznie inspektorzy zbadali 939 próbek pobranych na 939 stacjach.

Czytaj więcej: Kontrole paliw w 2017 roku

Pozasądowe załatwianie sporów konsumenckich

  • Drukuj
  • Email

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Opolu jest podmiotem ADR i zobowiązany jest do sporządzania i publikacji rocznych sprawozdań z działalności do 30 kwietnia roku następnego. Zgodnie z art.11 sprawozdanie ma zawierać:
1. informację o liczbie wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, które wpłynęły do podmiotu uprawnionego, oraz wskazanie ich przedmiotu;
2. informację o powtarzających się lub istotnych problemach, które prowadzą do sporów konsumenckich, do której mogą być dołączone zalecenia dotyczące unikania lub rozwiązywania takich problemów;
3. informację o procentowym udziale sporów, których rozpatrzenia podmiot uprawniony odmówił, w stosunku do liczby złożonych wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz procentowym udziale poszczególnych rodzajów przesłanek takiej odmowy;
4. informację o procentowym udziale postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, które zakończono przed osiągnięciem wyniku, w stosunku do liczby wszczętych postępowań, a także powody takiego zakończenia, o ile są znane;
5. określenie średniego czasu trwania postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich;
6. informację o procentowym udziale przypadków, w których strony zastosowały się do wyniku postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, w stosunku do liczby wszczętych postępowań albo informację, że podmiot uprawniony nie prowadzi takich analiz;
7. informację o współpracy podmiotów w ramach sieci podmiotów prowadzących postępowania pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, ułatwiających rozwiązywanie sporów transgranicznych, jeżeli podmiot uprawniony należy do takiej sieci.

Sprawozdanie z działalności Inspekcji Handlowej jako podmiot ADR w 2017 r.

Sprawozdanie z działalności Inspekcji Handlowej jako podmiot ADR w 2018 r.

 

Ubrania dla dzieci. Czy są bezpieczne?

  • Drukuj
  • Email
Inspekcja Handlowa sprawdziła 330 partii ubrań dla dzieci.
Kontrolerzy zakwestionowali ponad 38 proc. odzieży.
Powodem były głównie za długie sznurki, które mogły zagrażać życiu lub zdrowiu dzieci.

Wypowiedź Karoliny Komar z Departamentu Nadzoru Rynku UOKiK
Wypowiedź Karoliny Komar z Departamentu Nadzoru Rynku UOKiK


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

W IV kwartale 2017 r. Inspekcja Handlowa na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdziła, czyubrania dla dzieci są bezpieczne. Szczególną uwagę zwracała na sznurki, bo to one stwarzają największe zagrożenia. Na przykład gdy są umieszczone przy szyi, maluch może się nimi udusić. Z kolei zbyt długie sznurki mogą się o coś zaczepić i sprawić, że dziecko upadnie. Niebezpieczne są także ozdoby, które niemowlę lub przedszkolak może oderwać od tasiemki i się nimi zadławić.

Inspektorzy skontrolowali 71 przedsiębiorców z całej Polski, w tym 60 sklepów. Większość z nich wytypowali losowo, pozostałych - na podstawie wcześniejszych nieprawidłowości lub skarg. Kontrolerzy wzięli pod lupę 330 partii różnego rodzaju ubrań dla dzieci. Zakwestionowali 126 partii (38,18 proc.). W 79 ubraniach (23,94 proc.) wykryli niezgodne z przepisami i niebezpieczne dla dzieci sznurki. Pozostałe nieprawidłowości to głównie błędy w oznakowaniu, np. brak nazwy i adresu producenta.

Czytaj więcej: Ubrania dla dzieci. Czy są bezpieczne?

4 maja 2018 r. dniem wolnym od pracy dla pracowników urzędów administracji rządowej

  • Drukuj
  • Email

Zgodnie z Zarządzeniem nr 10 Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2018 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie ustalenia dnia 4 maja 2018 r. dniem wolnym od pracy dla pracowników urzędów administracji  rządowej:

 - dzień 4 maja 2018 r. (piątek) jest dniem wolnym od pracy dla pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej,

- dzień 19 maja 2018 r. (sobota) jest dniem pracy Urzędu.

Mylące informacje na etykietach wód

  • Drukuj
  • Email

Wypowiedź Dariusza Łomowskiego z Departamentu Inspekcji Handlowej UOKiK o wynikach kontroli
Wypowiedź Dariusza Łomowskiego z Departamentu Inspekcji Handlowej UOKiK o wynikach kontroli
Porady Agnieszki Jarosz z Instytutu Żywności i Żywienia
Porady dr Agnieszki Jarosz z Instytutu Żywności i Żywienia
Zobacz więcej materiałów multimedialny

Inspekcja Handlowa sprawdziła 437 partii naturalnych wód mineralnych, źródlanych oraz napojów potocznie nazywanych „wodami smakowymi”.Kontrolerzy wykryli nieprawidłowości w 44 partiach (10,1 proc.).Różna od deklarowanej zawartość kationów i anionów, mylące informacje na etykietach, przeterminowane wody w sklepach – to główne zastrzeżenia.

Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę wody mineralne i źródlane oraz napoje nazywane potocznie „wodami smakowymi”.

- Konsumenci często nie zdają sobie sprawy, że tak zwane wody smakowe to napoje, w których jest cukier lub substancje słodzące, a także sztuczne aromaty. Wybierając wodę mineralną czy źródlaną, zawsze dokładnie czytajmy etykiety – radzi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dodaje, że UOKiK będzie stale monitorował ten rynek.

Zastrzeżenia do co dziesiątej wody

Ostatnia kontrola odbyła się w III kwartale 2017 r. w 45 supermarketach, 25 mniejszych sklepach i 10 hurtowniach z całej Polski. Inspektorzy sprawdzali m.in. jak butelki są oznakowane, czy napoje nie są przeterminowane oraz w jakich warunkach są przechowywane. Część produktów trafiła do laboratorium, gdzie zbadano m.in. ich skład.

Inspektorzy sprawdzili 437 partii produktów i wykryli różnego rodzaju nieprawidłowości w 44 partiach (10,1 proc.). Z tego:

  • w 15 partiach (z 80 zbadanych w laboratorium) zawartość niektórych kationów i anionów była odmienna od deklarowanej na opakowaniu,
  • 15 partii w 3 sklepach było przeterminowanych,
  • 14 partii było źle oznakowanych.

    Czytaj więcej: Mylące informacje na etykietach wód

Więcej artykułów…

  1. Opłata recyklingowa
  2. Sprzedaż poza lokalem - jak nie dać się nabrać
  3. UOKiK pyta sklepy o zakaz fotografowania cen
  4. Kontrola IH: małe sklepy - duży problem z cenami

Strona 7 z 13

  • Start
  • poprz.
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • nast.
  • Zakończenie
Copyright © 2019 Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Opolu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.

Stworzone dzięki Joomla!®

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...